Shooting for the club house LUMIN HOUSE FROM HUTTON DEVELOPMENT. Facade decoration of a building under construction, printing on a banner grid. June 2021.
The concept is based on a reference to the avant-garde painting direction "Luchizm", developed by Mikhail Larionov. It is believed that it is at the origins of all abstract art in Soviet Union and Russia. Thanks to the reflected light, we see the entire world around us. Crossed rays of light reflected from objects, rather than the objects themselves, become meaningful to artists. Luchism, first of all, depicts the streams of light felt by the artist. As it seemed to Larionov, all our feelings and impressions also exist in the form of a rays.
Luchism did not last long,-only from 1909 to 1914, but it had a tremendous influence on subsequent experiments, which made it possible to go beyond the space of the canvas.
The project was created without the use of computer graphics. Light-color refractions in the prism  were captured with a camera and were not subjected to any further processing. The real physical qualities of light are revealed- dispersion and refraction. Beams of light from multiple light sources create a complex composition that visually echoes the works of "Luchizm".
__________________________________
Съемка для клубного дома LUMIN HOUSE ОТ HUTTON DEVELOPMENT. Оформление фасада строящегося здания, печать на баннерной сетке. Июнь 2021.

В основу концепции положена отсылка к авангардистскому  живописному направлению "лучизм", разработанному Михаилом Ларионовым. Считается, что оно находится у истоков всего абстрактного искусства в нашей стране. Благодаря отраженному свету мы видим весь окружающий мир. Перекрещенные световые лучи, отраженные от предметов, а не сами эти предметы, становятся значимыми для художников.  Лучизм, прежде всего,  изображает ощущаемые художником потоки света. Как представлялось Ларионову,  все наши чувства и впечатления также существуют  в виде  своего рода лучей. Формально лучизм просуществовал совсем недолго, - с 1909 по 1914 годы, но оказал огромное влияние на последующие эксперименты, позволившие выйти за пределы пространства холста.
Проект создан без использования компьютерной графики. Светоцветовые  преломления в гранях призм сняты на фотокамеру и не подвергались какой-либо дальнейшей обработке. Перед нами раскрываются реальные физические качества света, - дисперсия и рефракция.  Лучи от множественных источников  освещения создают сложную композицию, визуально  перекликающуюся с произведениями художников-лучистов..