The installation forms a single construct with 6 tanks with water. Inside the tanks there are wave generators that create concentric wave oscillations (or waves of a different form). Above the tanks, there are several controllable light sources with different color shades.Light projection of a dynamic water surface is formed on the floor and walls of the pavilion.
The wave generators are located in different, non-contiguous tanks (each tank contains several wave generators, they turn on alternately), the waves do not interact physically and only visually “touch” in the form of a projection. An illusion of interference is created, a simulation of the interaction of two aquatic environments. In the surrounding space, they are united solely due to the light flux in the form of flickering light and shade patterns. The installation is interactive - visitors find themselves "enveloped" in light-colored water overflows.
At the conceptual level, a spatial installation has several mutually complementary interpretations. The visual effects are recreated using a natural medium, but their configuration and interaction are not typical of wildlife. There is a kind of “flickering” at the junction of an attempt to simulate natural phenomena and the obvious man-made light and shadow effects reproduced by the object.
___________________
Инсталляция формирует единый конструктив с 6 резервуарами. Внутри резервуаров располагаются волногененараторы, создающие концентрические волновые колебания (или волны иной формы). Над резервуарами располагаются несколько управляемых источников света с различными цветовыми оттенками.  На полу и стенах павильона образуется световая проекция динамической водной поверхности.
Волногенераторы располагаются в разных, несоприкасающихся резервуарах и физически волны не  взаимодействуют, лишь зрительно “соприкасаются” в виде проекций. Создается иллюзия интерференции, симуляция взаимодействия двух водных сред. В окружающем пространстве они объединяются исключительно благодаря световому потоку в виде мерцания светотеневых паттернов. 
На концептуальном уровне пространственная  инсталляция имеет несколько взаимодополняющих друг друга трактовок. Визуальные эффекты воссозданы с помощью естественного медиума, однако их конфигурация и взаимодействие нехарактерны для живой природы. Возникает своего рода “мерцание” на стыке попытки симуляции природных явлений и явной рукотворности светотеневых эффектов, воспроизводимых объектом.